Barnehagens visjon

Et godt sted å være.

Låven barnehage er et sted der små og store trives og har det fint sammen, barnehagen har vært drevet over 30 år.

Vi er organisert i avdelinger for å skape trygghet og nære relasjoner til hvert enkelt barn, samt for å få en god gruppefølelse og god og nær foreldrekontakt. Slik blir vi gradvis kjent med hele huset. Selv om vi er organisert i avdelinger er gruppene sammen både ute og inne.

Vår viktigste oppgave er å sørge for at alle barn i barnehagen har det trygt og trives, at de føler mestring og at de utfordres. Med andre ord de har en egenverdi akkurat her og nå. Geir Lippestad sier det slik og kaller det menneskeverdrefleksjon:

”Å anerkjenne en annen for det den er i egenskap av å være menneske”

Vi støtter dette og mener hvert menneske er et eventyr som ikke har vært skrevet før, unik og verdifull i det å være seg selv.