Hvorfor bruker vi samspillsmetoden dialog i Låven barnehage

•         Nå nasjonale mål som er satt i Barnehageloven og Rammeplan av 2017 for barnehager.
  •         Bra for barn - de er betydningsfulle, de blir sett og fører til god psykisk helse.
  •         De ansatte utgjør en forskjell for barna
  •         Det samme for ansatte, foreldre, eksterne aktører og fører til et godt arbeidsmiljø
  •         God ledelse å bruke dialog.
  •         Et fantastisk analyseverktøy for hvordan få det bedre.
  •         Et ønske om at alle skal bli møtt best mulig, samt at alle skal kunne møte hverandre godt.
  •         Det er vårt grunnsyn og vårt verdigrunnlag.
  •         Bra for barna – de er følelsesmennesker og blir møtt på følelser og er også bra for deres psykiske helse.
  •         Eksterne tilbakemelder at det er en god plass å komme i Låven og det er lett å samarbeide med oss.
  •         Gode verdier og holdninger og anerkjennelse av følelser.
  •         Bra ved konflikthåndtering, og bra for det psykososiale miljøet. Styrker relasjonelt mot og

avvise uønsket atferd.