Lyst på barnehageplass i Låven barnehage?

Låven barnehage er en 4 avdeling privat barnehage som er en Stiftelse, som ligger i Conrad Mohrvei på Storetveit. Barnehagen består av 2 småbarnsavdelinger (0-3 år) og 2 stor barnsavdelinger (3-6 år). På småbarnsvadelingene er det 10 barn og 3 voksne som finner på masse gøy sammen, og på storbarnsavdelingene er det 18 barn og 3 voksne som finner på masse gøy sammen. Tema for barnehageåret 2018/2019 er kropp, bevegelse, mat og helse. Vi jobber også mye med relasjonskompetanse, sosialt samspill og følelser. Personalet bruker samspillsmetoden dialog i relasjonssamarbeidet.

Vårt hovedfokus er at Låven barnehage skal være et godt sted å være for barna. De skal bli sett, hørt og få påvirke egen hverdag. Barnehagedagen skal være inneholde læringsituasjoner både voksenstyre og barnestyrte. Vi voksne er opptatt at å gripe fatt i det barna liker å leke med og jobbe videre med det.Vi har jobbet mye med inspirerende lekemiljøer og vektlegger at barna skal få god tid til å leke.

Hver onsdag har vi turdag, da benytter vi oss av turområder i nærområdet. På turene leker vi, lager mat, har eventyrstund og boltrer oss i naturen.

De eldste i barnehagen deltar på førskolegruppe med egne aktiviteter tilpasset deres alder. Vi bruker it`s learning til førskolebarna hvor de får levere lekser.