Anbefaling fra foresatte i Låven barnehage

Vi startet i barnehagen august 2020, og har nå 2, etterhvert 3 barn, i barnehagen. Vi er veldig fornøyd av valget av barnehage og dette er det flere grunner til.

For det første, og det viktigste, er de ansatte et fantastisk personell, som du merker oppriktig stortrives i jobben og med barna. Som mormoren til våre barn sier «De ansatte er et funn!» At mange har jobbet der i årevis, samt har lang reisevei, og at det er lite bruk og nytte av vikarer, ser vi på som trivsels- og kvalitetstegn blant de ansatte. For det andre verdsetter vi utrolig høyt at det er mindre avdelinger i barnehagen, så barna blir godt kjent med hverandre. Det er også bra bemanning av ansatte, så barna får god oppfølging av de voksne. I tillegg samles de ulike avdelingene, for lek og andre anledninger, så alle barna blir kjent med hverandre.

I tillegg har Låven barnehage goder som vi i ettertid har sett er viktig for oss foreldre, som at de får frokost, lunsj og frukt hver dag (unntatt turdag hvor vi har med lunsj), og varmmat hver fredag. Det pedagogiske innholdet er også veldig godt, der de lærer om viktige temaer, og markerer store og mindre merkedager, som FN-dagen og samenes dag, og mer uhøytidelige dager som den internasjonale vaffeldagen, som er til stor glede for de små. I tillegg til masse lek og moro, med dans, lek og rollespill! Det siste vi ønsker å trekke frem er samarbeidet med de ansatte og ledelsen, som vi også har opplevd som utelukkende godt, de er veldig tilgjengelig for samtaler og spørsmål om barnets hverdag.

Vi anbefaler Låven på det sterkeste og er så glad for at våre barn, og vi som foreldre, får oppleve å gå her.

Vennlig hilsen Erik og Suzanne Duus Wickmann