Førskolebarna på Ulriken

Fredag 28.april gikk førskolebarna til Ulriken. Vi var 8 spente barn og 3 spente voksne. Svein kaptein hentet oss med buss og kjørte oss til Montana.

Været var opplett, kaldt og litt vind. Vi tok fatt på turen med sekker på ryggen og masse energi i kroppen.

Barna var utrolig gode til å støtte hverandre og gå sammen. Vi telte trapper, hadde pauser underveis og var fasienert over de store Ulriks vognene Perle og Bruse.

Motiverende kommentarer fra andre turgåere gav ekstra energi, og vi nærmet oss toppen. Der spiste vi lunsj og tur sjokolade. " Her kan vi se hele verden" var en kommentar, " Er det england der borte" var en annen kommentar.

På toppen blåste det så vi kledde på oss mer klær, når vi hadde fylt på med energi fra lunsjen gikk turen nedover igjen. 1333 trappen opp og 1333 trapper ned. Vi tar av oss hatten for pågangsmotet og kreftene til disse barna! vel nede hadde vi litt tid før bussen hentet oss, da var det full fart med lek og løping. Godt å se at de fremdeles hadde litt energi igjen!